Vi är inte bara bäst på marknadsföring!
Vi älskar även vår planet och våra kära medmänniskor
Företaget Growth Marketing Sweden AB är ett företag som hjälper andra företag att växa genom att använda sig av olika marknadsföringsstrategier. Men det är inte bara företagens tillväxt som är viktigt för Growth Marketing. De är också engagerade i att göra en positiv inverkan på världen genom att satsa på olika viktiga frågor som miljö, kvinnors rättigheter, cancerfonden, ungdommar och stöttning av Ukraina.
Över 1000 planterade träd
När det gäller miljöfrågan är Growth Marketing angelägna om att hjälpa världen att minska sin miljöpåverkan genom att använda sig av hållbara produkter.
Vi är certifierade och miljömärkta via organisationen plantmore där vi planterat över 1000 träd år 2023.
Träden beräknas binda upp 50 ton Co2 under sin livstid.
Är inte det fantastiskt?
Cancerfonden – mot cancer
Cancer är en annan viktig fråga för Growth Marketing. De tror på att alla ska ha tillgång till bra hälsovård och hjälper därför till att samla in pengar till cancerforskning genom olika kampanjer och donationer.
Cancerfonden är en fristående, ideell insamlingsorganisation. Dom får inget statligt stöd utan är helt beroende av gåvor från företag, organisationer och privatpersoner. Growth Marketing har varit företagsvänner i över två år samt donerat på tv4:s program Cancergalan 2023.
kvinnors rättigheter
Kvinnors rättigheter är en fråga som Growth Marketing tar på allvar. De tror på jämställdhet och mångfald i företag och hjälper företag att skapa en kulturell miljö där alla känner sig välkomna och respekterade.
Riksorganisationen Glöm Aldrig Pela och Fadime (GAPF) är en politiskt och religiöst obunden, sekulär och ideell förening som arbetar mot hedersrelaterat våld och förtryck. Organisationen har funnits sedan 2001.
Ukraina – Ekonomisk stöttning
Stöttning av Ukraina en viktig fråga för Growth Marketing. De är angelägna om att hjälpa Ukraina och donerade hela beloppet från projektet med SBABS systerföretag Boappa.se, (mer om det här) Pengarna gick oavkortat till NBU.
UNHCR har av FN fått uppdraget att leda och samordna de internationella insatserna till skydd av flyktingar världen över enligt Flyktingkonventionen och att finna lösningar på flyktingproblem.
Team Rynkeby mot barncancer
Vi är silversponsor till Team Rynkeby.
Mellanöstern – Hjälp på plats
Insamlingsstiftelsen KRS är en humanitär hjälporganisation.
Den skapades ursprungligen 1993 och har sedan dess från allmänheten – både i Sverige och utomlands – samlat in omfattande resurser som i det närmaste oavkortat gått till att hjälpa civila i mellanöstern.
Growth Marketing har som mål att årligen välja en organisation som hjälper människor på plats. Nästa år siktar vi på latinamerika.
Fotboll och andra sporter
Att engagera sig i sociala projekt, så som att engagera sig aktivt för ungdomarnas framtid men även i sociala problem världen över genomsyrar hela föreningsverksamheten.
GM har därför valt att stötta Dalkurds fotbollslag via systerbolaget SEONELIA.
(OBS vi väljer aldrig utifrån vad vi själva hejar på) På kontoret har vi Sebbe som gillar Bajen, Jorge som gillar AIK, Camilo och Lukas som hejjar på djurgården… så ni kan tänka er diskussionerna vi har då och då 🙂
Andra projekt vi hjälpt
Tack vare Growth Marketing’s engagemang för dessa frågor, kan företag inte bara växa ekonomiskt, men också göra en positiv inverkan på världen. Deras engagemang för hållbarhet, jämställdhet, cancerforskning och stöttning av Ukraina gör dem till ett snällt företag.
Breakit Impact Challenge
Vad är Breakit Impact Challenge? En digital bootcamp för företag som vill komma igång med att arbeta mer hållbart och få viktiga policies och beslut på plats. Varje vecka bjuder Breakit på exklusivt material som de tar fram med hjälp av en rad experter – som i fem steg hjälper företagen gtt bli klimatsmartare. Vad får de som klarar hela utmaningen? Alla som klarar alla 5 steg tilldelas ett diplom som bevis på sitt engagemang. Growth Marketing mottog denna diplom 2021. Läs mer om det här: https://www.breakit.se/artikel/31197/oever-100-bolag-antog-utmaningen-har-ar-alla-som-tog-sig-igenom